Fredag är mysigt.

Idag var en ganska soft dag. Vaknade tidigare än jag behövde så jag jobbade på samhällsuppsatsen. Inlämnad i tid. Jag är bra. Yes. Eftersom att jag var klar med den vetenskapliga uppsatsen så fick jag gå hem vid ett. Då hade jag bara haft svenska en timme och lunch. Nice! Mamma och jag åkte sen och beställde Professional´s Choice boots. Ville gärna ha vita men det kändes inte riktigt smart. De kommer förhoppningsvis nästa vecka. Jag skriver bara detta för att jag inte har ngt kul att skriva haha.

När vi kom hem gick jag till stallet och mockade och red Triad, det blev våra härliga travvägar och backar några gånger, innan jag tog in hästarna. Sen mockade jag åt Prinsen och borstade honom en stund. Han fäller så nu. skyndade sen till ridskolan, det tar ju hela två minuter att gå dit..
Där träffade jag på Tess och mockade några boxar åt henne. Sen kollade jag på Matilda när hon red och fikade efteråt som vanligt. Som vanligt händer det en galet massa knas när man är med hästfolk. Vid halv nio skulle jag och Matilda kolla bussen åt henne men vi hade ingen lampa så vi såg inte när den skulle gå. Då gick vi till stallet och pussade på bästa hästen, TRIAD, innan vi skyndade till busshållsplatsen hemma hos mig. Där fick vi vänta ett tag.. Men tillslut kom bussen! (Tänkte att det var viktigt att berätta.)

Det var sjukt halt på vägen så Matilda och jag kom på att hon kunde putta mig hem. För jag hade ingen lust att gå. Det gick inge bra då hon åkte åt fel håll. Mer spännande än så blir det inte.

Måste bara ge en liten eloge till våra fantastiska travvägar som är ridbara året om. De har varit fina hela vintern med undantag för kanske två veckor allt som allt. Inte dåligt! Åsa red utan ländtäcke. Jag red utan tjocka vinterjackan. Hoppas det är lika fint väder hela helgen.

Byeebyee


Kommentarer
Postat av: Tess

tittade du inget på mig när jag red :(:(

2010-03-13 @ 15:37:38
URL: http://tessanhopp.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo klart jag gjorde! Vi hade ju jättekul när du häll på att ramla av haha ;)

2010-03-14 @ 16:21:51
URL: http://moeisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0