Furminator bra eller dåligt?

Jag läste på en blogg som heter Reitsport om en finurlig liten grej. Furminator är en kam som man använder på hästar, hundar och andra djur för att ta bort lös underpäls utan att skada resten av pälsen. Den varken klipper eller skär utan drar försiktigt loss den lösa pälsen. Den ska tydligen vara väldigt effektiv och fått massor av bra kritik. Kostar 600kr på apoteket men finns att köpa för mycket billigare än så på tradera till exempel. Runt 4-500 kronor billigare ;) Men sen måste jag också berätta att jag läste att den här furminatorn inte alls var så bra då den ju tar bort underpälsen som hästen behöver under de kallare perioderna av året, (då man använder denna) och det är ju i och för sig sant. Men då får man väl se till att täcka hästen ordentligt så den inte fryser. Jag tycker det är jättebra att man kan hitta så mycket bra information på alla hästbloggar ;) Så, jag har i alla fall lagt bud på en furminator så får vi se hur det går. Någon som har en kommentar om Furminatorn? bra? dålig?


  gfrf


Kommentarer
Postat av: Meme

använder man den inte när hästen lossar en massa på våren, precis som med hundar som gör sig av med vinterpälsen?

Behöver inte ta bort så speciellt mycket hår på vintern varken från hästar eller hundar då räcker det med "vanliga" borstar och bara använda furminatorn då det är som värst.

2011-07-20 @ 15:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0