torsdag.

Ja, jag vet inte vad torsdag betyder. Vad är det för speciellt med torsdag? Jag är förkyld och Tess måste ha smittat mig med ngt halsvirus över telefon. Pratade med henne i tisdags tror jag det var, nu har jag i princip ingen röst kvar. Nepp inget speciellt med torsdagar, jippi..

I morse vaknade jag vid kvart i åtta och insåg att jag var sen till stallet. Tänkte vara där halv. Men det gick bra ändå! Åsa red lilla rundan medans jag red lite dressyr uppe på volten innan Åsa skulle hoppa lite med Robban. Han var ganska laddad och det såg ut som att dom skulle hoppa ut över staketet haha. Hade ju inte varit så bra då det är ett litet "stup" med stenar nedanför. Fälttävlans häst som han är.. var..?! Triad var bara jobbig. Springer iväg. Då blir jag arg haha, han var superladdad när vi red ut igår, hade alldeless för mycket bus i sig. Vi red bort på travvägarna och borta vid ponnystallet höll ngn på med en vedklyv. Jag tyckte det var bäst att skritta förbi men tog tyglarna och tur var väl det för sekunden efter  vände vi i full galopp hemåt. --'  när jag väl fick stopp vände jag tillbaka och stog där och tittade och lyssnade på det konstiga ljudet en stund. Så jag tänkte mig ett litet "tillbaka till verkligheten" pass idag. ^^ Men han var lika jobba idag som sagt. Som när man rider på volten och så plötsligt går det inte att svänga och så hamnar man tio meter bort på långsidan helt plötsligt. Han är verkligen inte snäll då. Men jag kan inte bara skylla på hästen. Jag var inte heller så fokuserad i dag, det slog lock för halsen så man inte kunde andas. INTE kul alls! Men i hagen var Triad jättegosig, fick stå och klia på manken för han fäller så. Så nu är vi vänner igen, haha ;)

triad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0