Tisdag.

Ursch. Trots bra väder nästan hela dagen orkade jag inte göra någonting.

 Longerade Triad 30 minuter uppe på volten, han var jättefin som vanligt. Han lyssnar så fint när man longerar. Tack vare Ullas hårda jobb skulle jag tro. Det roligaste är när man får beröm, Triad står och sneglar på mig hela tiden, ska jag få beröm nu, nu då? nu? okej.. nu? haha ;) Så säger man BRAAA!! Då spetsar han öronen extra mycket och ställer sig jättefint och högrest i nacken :) Plutt.

Sen hjälpte jag ju Hanna med Maritza en stund. Vi skulle egentligen köra lite markarbete och jag la ut en liten bomserie men det blev mest dressyr för Maritza var lite ofokuserad haha ;) MYCKET bestämd dam det där. Det svåraste är att ingen annan är ryttaren förstår hur jobbig hon är ibland. För Hanna är så duktig så Maritza ser jättefin ut men samtidigt är hon tung i handen och springer ifrån henne hela tiden. Hanna sliter som ett djur. Maritza har kommit på att om man sänker huvudet och blir väääldigt tung är hon omöjlig att rubba, så står man där. Så vi jobbade på att få henne att gå fram utan att hon springer ifrån Hanna. Så att det inte blir en dragkamp mellan Maritza som vill springa snabbt och Hanna som försöker rida samlat. Jag tjatade på eftergifterna i innertygeln så jag blev helt hes haha! Då kan hon inte hänga sig fast där och dra henne ur sadeln. i slutet fick jahg sitta upp för att jag ska "komma ihåg" hur hon är. Man glömmer lätt efter att inte ha ridit henne på några månader. Sista minuten, efter en ganska hetsig debatt om vem som bestämmer åt vilket håll man ska gå och så vidare, gick det riktigt bra och hon hängde inte alls. Jag kunde ge eftergifter hela tiden utan att hon föll iväg. hon bar sig själv mkt bättre.

En bild på det fantastiska ekipaget ;)
maritza

Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0