Seriedressyr

Igår var vi iväg på vårens sista Seriedressyr. (Årets första för oss då vi inte varit med innan.)Intressaaant. Iallafall, jag tyckte att det gick väldigt dåligt. Dagen började inte så bra och jag fick inte någon bra framridning. Skulle rida A:2an. Jag hade så mycket annat att tänka på så jag ville inte riktigt tävla igår. Vilket jag tror bidrog till att det gick som det gick. Jag kände att jag inte hade den koll på Triad som jag ville ha, han var inte så elastisk som jag ville, bakbenen var inte med helt. Sen blev det lite brist i kommunikationen mellan oss och på första skänkelvikningen på diagonalen trodde han att jag ville gå fram i en ökning och så drog han och jag fick verkligen inte stopp på honom förrens vi nästan ridit fram till X och då hann vi bara göra två steg skänkelvikning. (man ska rida rakt fram vid X) Jag fick honom inte att gå fram som jag ville, vilket vi tränat jättemycket på men idag funkade det inte. Jag var för slarvig. Så när han plötsligt blev jättetaggad när vi SKULLE göra ökning längs diagonalen så faller han i galopp vilket jag tror är första gången någonsin! Ni förstår hur dåligt jag red med andra ord. Vi fick 62.79% vilket räckte till en andra plats. Men jag var absolut inte nöjd! Jag såg det bara som träning så placeringen brydde jag mig inte om. Jag var bara irriterad på mig själv för att jag red så slarvigt helt enkelt. Gången innan det fick vi ju 67% trots massa missar som jag ville rätta till. Så nu ska jag skärpa till mig ordentligt inför nästa helg då det är omg 2! Får inte svika laget nu. Vi kan mycket bättre! Speciellt Triad, jag måste bara visa det.

Har ingen bild att bjuda på idag. Matilda fotade mig i fredags men med min mobilkamera (iphones kamera suger). Så alla bilderna är helt utsmetade och på de flesta syns bara en suddig Triadrumpa. haha. Men jag fick ju en superbra present av Tess, hon ska fota mig på tävling eller träning. :D Taaaack! ♥

nu ska jag gå ut och hjälpa till ute. Vad dom nu gör. byee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0